僕の好きなこと(その2) / My favorites #2 / August 20, 2011

お散歩の次に好きなのはバネ遊び。初めてバネを見たときはね、僕はそれが虫かなと思って、前足でチョイチョイしてみたんだ。そしたらさ、シャーって音を立ててクルクルクルって転がっちゃったから、すごく興奮してね、その日は一日中バネで遊んだよ。その形といい音といい僕のお尻はフリフリせずにはいられないんだよね。

僕のバネ1号はね、掃除機っていう、とんでもない音を出す物体の一部だったんだ。その掃除機というものにはボタンがあって、その中に僕のバネ1号は入っていたんだ。このボタンはよくはずれていたみたいで、僕がバネを見つけたときもボタンと一緒に床に転がっていた。僕があまりにも楽しくバネと遊ぶもんだから、ママはこのバネを僕にくれたんだ。ボタンをポチッと押すと細いヘビみたいなものがスルスルスルって掃除機の体に入っていくんだけど、バネが僕のおもちゃになってからは、細いヘビは掃除機の中にスルスル入ることはなく、掃除機の隣でとぐろを巻いたままなんだよ。このバネ1号は、失くしては見つけ、また失くしては見つけしながら、長い間一緒に遊んだけど、とうとう今はどこに行ったのかわからなくなってしまっちゃった。ママが同じ大きさくらいのバネを6つくらい買ってきてくれたから、今は失くすことを恐れずおもいっきり遊んでるけどね。箱の中に入れて飛び掛ってみたり、買い物袋の中にわざと隠してパサパサ言わせながら手さぐりで探してみたり、パパの前に持っていくと投げてくれるから、それを追いかけたり。遊び方は色々だよ。



パイレート・フォート(海賊砦)での暴れん坊ごっこも好きだな。パイレート・フォートはパパがダンボール箱で作ってくれたんだよ。「ジュノーのパイレートフォート 犬はお断り!」って書いてある看板もあって、僕はこれとってもお気に入り。暴れん坊モードのときはこの中に入るんだ。すると、だいたいパパが棒切れナイフで僕との戦いに挑むんだ。時々ママが紐つきチューチューネズミ将軍を窓から入れてくる。だから、僕は自慢のカミソリ爪で引っ掻いてやるんだ。僕はパイレート・フォートのタイガー・ジュノー将軍だ。だから、フォートを征服しようとするやつとは戦わなければならない。

パパやママは僕がとても攻撃的だって言うんだよ。しょっちゅう肘に噛みつきたがるし、パパやママに爪を立てたがるからだって。でも、僕はただパパやママと遊びたいだけで、これは僕の愛情行動なんだけどな。だから他の人には絶対にしないのに。なぜ「肘」かって?僕もわからないけど、あのL字型がしがみついてキックキックしやすそうに見える。キックキック用ぬいぐるみを持ってはいるけど、でも、今は、それら全てがもう僕には小さすぎるし、それに、これ以上ズタズタにならないくらい悲惨な状態なんだ。だから、パパとママの肘がちょうどよく見えるのかもしれないね。

ズタズタといえば、僕がベイビーだった頃は、ティッシュペーパーをシュッシュッって引き出して、口と前足で引っ張ってビリビリビリッて破くのが好きだった。あの音が何とも言えないくらい興奮するんだよね。そのたびにパパによく怒られたもんだ。一度、夜中に家中のティッシュ・ペーパーを引っ張り出せるだけ出して切り刻んで、ついでにトイレも開いてたから、トイレットペーパーも飽きるまでカラカラ出してシュッシュッと細かく刻んでこんもり積んでたら、次の朝、パパとママは「こら!切り裂きジュノー!」って激怒して、それから家中のティッシュの箱はすべて逆さまに置かれるようになったんだ。そんな置き方したら自分達が使いにくいだろうにねぇ。

僕には知的な面もあるんだ。パパの右腕に寄りかかって一緒にネットを見るのも好き。だけど、パパの右腕はマウスを動かすからさ、寄りかかっている僕の頭もそれと一緒に動いてしまって、ちゃんとネットが見れないんだよね。だから、イライラしてパパの腕に噛みついたりしちゃうときもあるんだ。すると机から降ろされるんだけど。そんなときは、”ちぇっ”て感じだね。



お部屋の中の遊びも楽しいけど、やっぱりお散歩にはかなわないね。なんせ動いているものはすべてリアルだからね。追いかけがいがあるってものよ。


Another one of my favorite things is to play with springs. When I saw a spring for the first time, I thought it was a bug and tried clawing at it. It rolled on whooshing, so I was really excited and I played with it all day long. Both the shape and the rolling sound of a spring entice me to shake my butt. I can't help doing it before the springs!

My spring #1 was a part of an object called vacuum cleaner, which makes extraordinarily huge noise. The vacuum cleaner had a button and the spring was in it. Apparently the button had come off very often. When I found the spring, it lay on the floor along with the button. Since I enjoyed playing with the spring a lot, my mommy gave it to me. By pushing the button something like a long thin snake slithers into the vacuum cleaner body, but after the spring became my toy it no longer gets into the body and coils itself up next to the vacuum cleaner. Alternating between lost and found, the spring #1 has been my best friend for a long time. But now I have no idea where it went. My mommy got six springs of the same size as the #1 for me, so I can play with them as much as I want without worry of losing. Put a spring in a box before I jump into the box, hide a spring in a plastic bag on purpose and grope it to enjoy the rustling sound, take a spring to my daddy to have him throw it and I chase it. There are many ways to play with springs.

I love playing in my pirate fort too. My pirate fort was built of cardboard boxes by my daddy. It has the signboard that mentioned "Juno's Pirate Fort. No dogs allowed!" I really love it. I get into the fort when I am in rumble mode. Then, most of the time, my daddy tries battling with me using a wooden knife. Sometimes my mommy makes General Squeaky Mouse with a string enter the fort from the window. So I scratch them with my blade claws. I am General Tiger Juno of the Pirate Fort. I must battle with anybody who tries to conquer the fort.

My daddy and mommy say that I am aggressive, because I always want to bite their elbows and scratch them. I just want to play with them and I behave from my affection for them. That's why I never bite or scratch other people. Why elbows? Actually I don't know, but what I can say is the shape of an elbow "L" looks easy to hold and do kicking. I have animal dolls for kicking, but all of them are now too small for me and became so miserable as to be shredded never worse than this. Maybe for this reason, daddy's and mommy's elbows look attractive for holding and kicking. Speaking of shredding, I loved shredding tissue papers when I was a baby.

Pulling out tissue papers from the box, I would tear it into pieces by pulling it in opposite directions each other with my mouth and paws. The rustling sound in shredding excited me. My daddy scolded me every time I did it.

One night I shredded all tissue papers in the house as much as I can. And also I unrolled toilet paper and piled up it after shredding until I was tired of it, for the toilet room was open. Next morning, daddy and mommy scolded me calling "Juno the ripper". After that all tissue paper boxes in the house came to be put upside-down so that I cannot pull it out. I think that way is inconvenient for them as well.

I have the side of intelligence. I like watching Internet leaning on my daddy's right arm, which using a PC mouse. Since daddy moves the PC mouse, my head leaning on daddy's arm also moves and I cannot watch Internet well. It annoys me and I bite his arm sometimes. Then my daddy makes me get down from the desk. At that time I say "Fudge".



Although inside play is still enjoyable, I much prefer strolling outside beyond comparison. At least all of things moving are real. It's worth chasing.