くさっこオーギー(どろんこハリーのパロディ)
Augi the Stinky Cat (Parody of Harry the Dirty Dog)

Written and translated by Misae Hamano Garrison
Illustrated by Glenn Garrison

Augi is a stinky orange cat with tiger stripes who loves his family except mommy. Mommy always tries to wipe his body, especially his butt. One day when Augi heard the hot water running in the bucket, he took a towel that mommy uses for wiping his body...
オーギーは茶トラのくさい猫。ママ以外の家族が大好き。ママはオーギーの体をいつも拭こうとするからです。特にお尻をね。 ある日、バケツにお湯を入れる音が聞こえたら、オーギーはタオルをくわえて持って行きました。ママがオーギーの体拭きに使っているタオルです。


Then he ran away from home and threw away the towel at the garbage station.
オーギーはお家から逃げて、タオルをゴミ置き場に捨てました。


He played in the garden where an old woman is growing tomatoes. Then he got splashed with water by her. He is wet and a little cleaner.
オーギーはお婆さんがトマトを育てているお庭で遊びました。そしたら、お婆さんがトマトに水やりをはじめたので、オーギーはその水を浴びてしまいました。オーギーは濡れましたが少しきれいになりました。


He played in the yard where a beautiful lawn is taken care of. Suddenly he got sprinkler’s water and is wetter and even cleaner.
オーギーはきちんと手入れされている芝生のお庭で遊びました。すると突然スプリンクラーの水を浴びてしまいました。オーギーはまた濡れましたがさらにきれいになりました。


He tried to capture a fish swimming in the pond and fell down into the pond. He got soaking wet and became cleaner still.
オーギーは池で泳いでいる魚を捕まえようとして池に落ちてしまいました。オーギーはびしょ濡れになりましたがもっときれいになりました。


He chased a dragonfly by the river and jumped into the river by mistake. He was totally soaking wet and licked his whole body. In fact, he changed from a stinky orange cat with tiger stripes to a shiny golden cat with halo stripes.
オーギーは川のそばでトンボを追いかけて、誤って川に飛び込んでしまいました。オーギーは完全にずぶ濡れになったので全身を舐めました。そしたらなんと、もうオーギーは茶トラのくさい猫ではなく、後光さすピカピカ美しい金髪猫になりました。


Although there were many other things to do, Augi started to wonder if his family thought that he had really escaped.
他にもたくさんすることがあったけど、本当に逃げたと家族に思われているのではないかとオーギーは心配になってきました。


He was exhausted and starving too, so sometimes stopping to have a rest on the way, he went back to home.
くたくたに疲れてお腹もペコペコに減っていたので、オーギーは時々途中で休みながらお家へ帰りました。


When Augi got to his house, he just sat before the front door and meowed. Daddy opened the door and said, “So beautiful cat! It’s similar color to Augi’s... but this is not Augi,” and he asked to mommy, “Have you seen Augi?”
オーギーはお家へ着くと玄関の前に座ってニャオーと鳴きました。パパがドアを開けて言いました。「すっごくきれいな猫だな!オーギーの毛色に似ているけど・・・この子はオーギーじゃない。」そしてパパはママに訊きました。「オーギーを見たか?」


When Augi heard this, he tried to show them that he was Augi, making his own sound “grreow” and doing lovey-dovey marking to daddy over and over.
オーギーはこれを聞いたとき、自分がオーギーだと証明しようとしました。「グルルーャオウ」と独特の鳴き方をして、すりすりマーキングをパパに何度もしました。


But Augi was too tired to show his behavior. They shook their heads and said, “Oh no, he couldn’t be Augi. Augi’s sound much more bothers us and his stalking attitude is more annoyed.” “Also...,” mommy continued as checking his butt “This is too clean for Augi’s. ”
だけど、オーギーは疲れすぎて普段の行動を見せることができません。パパとママは首を横に振り言いました。「違う、オーギーじゃない。オーギーの鳴き方はもっと不快だし、ストーカーじみたスリスリマーキングはもっとイライラするもの。」「それに・・・」ママがオーギーのお尻をチェックしながら言いました。「この子のお尻はオーギーのにしてはきれいすぎる。」


Augi gave up and started walking slowly... but he stopped. He turned back and ran into the house. He went to the litter box and started to dig furiously. Soon he did poops and covered it with the litter.
オーギーは諦めてトボトボと歩き出しました・・・が、ピタッと立ち止まりました。クルッと回れ右して家の中に駆け込みました。そして猫トイレに行き、すごい勢いで猫砂を掘りました。それからすぐにウンチをして猫砂をかぶせました。


As soon as he pooped, mommy shouted, “Oh God! So terrible smell! Too stinky! It’s Augi! It’s Augi!” Daddy cried, “Yeah, certainly he IS Augi! I can smell it anywhere in the house!”The whole house is filled with Augi’s poop stink. Augi was very very happy to hear that.
オーギーがウンチをしたとたん、ママが叫びました。「ウワッ!ひどい臭い!めっちゃクサッ!この子オーギーよ!オーギー!」 パパも大声を上げます。「ホントだ!間違いなくこりゃオーギーだよ!家のどこにいても臭う!」 オーギーのウンチの臭いは家中に充満していました。オーギーはママやパパがオーギーだと気づいてくれてとてもハッピーでした。


It was wonderful to be home. After dinner, Augi pooped again. He remembered how much horrible and miserable he had been soaking wet. He fell asleep in his favorite place where his stinky scent still remains, happily dreaming of play in the mud as much as he wants like the dog in the book he read before.
お家はやっぱりいいなと思う日でした。夕食のあとオーギーはまたウンチをしました。オーギーは今日ずぶ濡れになってどんなに不快で惨めだったかを思い出していました。オーギーは自分のクサい臭いが残る大好きな場所で眠りにつきました。以前読んだ本の中の犬のように、好きなだけ泥んこになって遊ぶ楽しい夢を見ながら。